29 Aralık 2011

Mercimek çorbası


Misafirimiz olduĝu için șu an ne yazıkkı pek fazla zaman ayıramıyorum bloguma...
Yaptıĝım bazı yemeklerin resmini çekme fırsatım olsada tarifini yazma olanaĝım olmuyor șimdilik.

Bu çorbayı çok severim. Yanına limon.... Hepimizin tanıdıĝı bir tarif aslında, ama ben yinede blogumda bulunsun diye yazmak istiyorum.

 
Mercimek çorbası:

Göz kararı mercimek (yaklașık 2-3 bardak)
nane
karabiber
soĝan
tuz
su
salça ve domates püresi
sıvı yaĝ

Yapılıșı:

Bir tencereye sıvı yaĝ konur, içine doĝranmıș soĝan ilave edilir (soĝan iri doĝranmıș da olabilir çünkü zaten blenderden geçecek). Sonra biraz salça konur.
Biraz pembeleșince içine yıkanmıș mercimek ilave edilir, biraz karıștırıldıktan sonra mercimeĝin üzerine çıkacak kadar su ilave edilir. Mercimek yumușayınca güzelce blenderden geçirelim. Sonra biraz su gerekiyorsa su vede baharatlarını ekleyelim.

Afiyet olsun...






10 yorum:

  1. bu çorba sevilmezmi her daim yenir ellerine sağlık.

    kelime doğrulama olayını kaldırsan çok mutlu olacağım.

    YanıtlaSil
  2. Aylincim yorumun icin sagol ancak kelime dogrulamak olayi nedir aydinlatirmisin? sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık emelcim..

    2012 yılında yanlışlarımızın az,başarılarımızın devamlı olması dileklerimle....Yepyeni Yıllar :)

    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. Mercimeği çok güzel yaparım ama hiç salça koymuyorum ben..görüntü hoşuma gitti ilk yapmamda denicem.:)
    Mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
  5. Yorum yazıp yayınla'ya basınca sayfa aşağı iniyor ve yorum gitti zannediliyor..sayfay aşağı alıp iyiki bakmışım.. Nacizane şifreyi kaldırırsanız daha iyi olur bence..

    YanıtlaSil
  6. @ Aylin: sanirim sifre olayini diyorsun mavi tutkunun da belirttigi gibi...

    sagol, cözmeye calisacagim....sevgiler ve yeni yilda istediklerinin gerceklesmesi dilegiyle...

    YanıtlaSil
  7. @ Yemek vakti: sagol Aylincim...yeni yila hepberaber mutlu, saglikli ve sevincli girelim insallah :-))

    güzel tariflerini okumak dilegiyle :-)

    YanıtlaSil
  8. @ Mavi tutku: bilginiz icin tesekkürler, ancak bunu nasil yapabilirim bir öneriniz var mi?

    sizede mutlu yillar..

    YanıtlaSil
  9. Ayrıldık; postuna yazdıklarınız çok doğru.. Bu hassas insanlar için geçerli, o yüzden belki haddinden fazla içime kapandım. Yoğurdu üfleyerek yemek bir yana hiç yemek istemiyorum!

    Kelime doğrulama nasıl kaldırılıyordu bi bakim çözeyim hemen geliyorum.

    YanıtlaSil
  10. Hımm kaldırmışsınız.:) İnanın böyle daha iyi. Yeni yılınız kutlu olsun. İnsanın dahil herşeyin iyisi ile karşılaşmanız yaşamanız dileğiyle.

    YanıtlaSil